FESTIVAL CABANYAL ÍNTIM 2018: RODA DE PREMSA

26 Abr FESTIVAL CABANYAL ÍNTIM 2018: RODA DE PREMSA

Cabanyal Íntim presenta su 8ª octava edición con una valoración excelente de su público

La 8ª edición, programada del 10 al 20 de mayo, abarca cerca de 30 propuestas escénicas, 20 de ellas estrenos absolutos

Valencia, 24 de abril. El Festival Cabanyal Íntim levantará el telón el próximo 10 de mayo con una extensa programación que pretende sumergir al espectador en el territorio de la Memoria, lema de su octava edición, a través de las artes escénicas más experimentales. Con una cualificación cercana al sobresaliente por parte del público, el festival sigue fidelizando y captando a nuevos públicos, incorpora este año nuevos espacios íntimos, la lengua de signos en alguna representación y consolida su cuarta entrega de Territorio Performance.

Así lo ha desvelado hoy el equipo de Cabanyal Íntim –Isabel Caballero, Jacobo Julio, Marta Borcha, Llanos Godes Medrano y Jéssica Martínez – en una rueda de prensa celebrada en el Aula Magna de La Nau-Universitat de Valencia, moderada por Antonio Ariño, vicerrector de Cultura i Esport de la Universitat de València y en la que también ha participado Manuel Cuadrado, profesor del Departamento de Comercialización e Investigación de Mercados de la Facultad de Economía de la Universitat de València y Jose María Company, director del Departamento de Márketing de Caixa Popular. El acto se ha iniciado con una actuación de la compañía valenciana de María José Peris, Cent i la mare, como un anticipo de su espectáculo Ombres, cuyo estreno acogerá el festival.

El Refugio antiaéreo del Grau y otros espacios singulares

Los espectadores que asistan a la octava edición del festival podrán ver, como ha desvelado el equipo del festival, “una sugerente programación multidisciplinar que buceará en la Memoria en su sentido más amplio con propuestas que exploran en la memoria familiar, personal, colectiva, histórica, política, artística o la memoria ligada a la enfermedad”. Y lo harán a través de 10 piezas breves de corta duración (30 min), 4 piezas largas (60 min), 2 obras infantiles y familiares, una sesión doble de danza dentro del espacio Dansa Mutant, 3 Íntims a la nit, a lo que se suman las 7 acciones de arte en vivo de Territori Performance y un Íntim al Mercat. Junto a la programación se ofrecerán también 2 paseos muy particulares que mostrarán el barrio desde enfoques muy distintos y una serie de actividades paralelas y gratuitas con mesas de debate, acciones colectivas, clases abiertas, lecturas poéticas, etc.

A la intimidad de las casas del Cabanyal -hogares que se convierten cada año durante el festival en escenarios en los que se representan las diferentes propuestas multidisciplinares- se suman este año nuevos espacios íntimos. Ejemplo de ello es el Refugio Antiaéreo del Grao, espacio de protección arqueológica y bien de relevancia local (brl), que se convertirá durante el festival en una emisora de radio con público en directo que nos trasladará a 1937 con Amparito te ampara, de Antonia Bueno, programa en el que conoceremos las reflexiones de la sociedad del momento mientras fuera suenan las alarmas por la amenaza inminente de las bombas.

El Centre Especial d’Atenció als Majors CEAM será el lugar en el que se representará Iaios, espectáculo de Edu Borja y Teatre de Marionetes que recreará, con motivo de la celebración del Día del Anciano, la vida de las personas en una residencia, su sentido del humor y sus ganas de vivir. El Mercado del Cabanyal se convertirá por su parte en un gran escenario en el que conoceremos a tres divertidos personajes que interactúan con el público a través del juego teatral, las canciones y el baile, para abrirnos el baúl de sus recuerdos con su espectáculo itinerante las Marujas, varices y raíces.

En esta 8ª edición se suma también al festival La Mutant, espacio que acogerá un programa doble de danza: El Síndrome de Ausencia Inducida, de La Casa Amarilla y Trampantojo, de Abel Martí Belda. Espacios nuevos también son el Espai Miss Panamá, que acogerá Piedra y encrucijada, de la Compañía Hongaresa de Teatro, con texto e interpretación de Paco Zarzoso; y el Estudio Intermitente que servirá de escenario para que Lü de Lürdes y Carlos Alcolea emocionen al público familiar con las historias de Nada es verdad ni mentira. El festival repite este año con otros dos espacios muy emblemáticos para el barrio: El Colegio Santiago Apóstol y la Societat Musical Poblats Marítims, entre otros.

Novedad de esta octava edición es la introducción del lenguaje de signos en uno de los espectáculos. Los espectadores con discapacidad auditiva podrán seguir la propuesta con la que la artista bilbaína Olatz Gorrotxategi llega por primera vez al Cabanyal Íntim: 43º13’44’’N, un cuaderno de bitácora que muestra el resultado del proceso de búsqueda de la autora en la memoria familiar y colectiva.

Por su parte, Territorio Performance se consolida en su 4ª edición como el espacio de experimentación y vanguardia escénica de la ciudad de Valencia. Un contenedor humano de acciones performativas y efímeras que liberará su arte en las entrañas del Teatre El Musical en una sesión continua de 3 horas ininterrumpidas protagonizadas por 7 artistas i/o colectivos procedentes de la geografía nacional e internacional.

Y para calentar motores, el Festival Cabanyal Íntim ofrece hoy por la tarde un acto pre-festival en el que podremos ver Salt, un espectáculo en el que la compañía valenciana Fil D’Arena se adentra a través del teatro, la danza y el circo en el universo de la mujer refugiada y cosificada que se enfrenta a una sociedad mercantil donde el cuerpo se convierte en un objeto más que vender. Será a las 20:00h en el Claustro del Centro Cultural La Nau de la Universitat de València y la entrada es gratuita.

Resultado del Estudio de Público Cabanyal Íntim 2017

Fruto de un convenio de colaboración entre el festival y la Universitat de València, en el acto se han desvelado los principales resultados del Estudio de Público Cabanyal Íntim 2017 en el que se analiza los hábitos culturales y la valoración del festival de la pasada edición, a la que acudieron cerca de 8.000 espectadores, y cuyos datos recoge el libro Marketing Culture and the Arts (2018), de venta mundial.

Como ha desvelado el coordinador de esta investigación, el profesor Manuel Cuadrado, del Departamento de Comercialización e Investigación de Mercados, la edición del 2017 estuvo caracterizada no solo por “una mayor programación frente a otras ediciones sino por una mejora en el modelo de gestión, caracterizado por el desarrollo de nuevas pautas de financiación, y comunicación y por el desarrollo de una investigación de mercados para conocer mejor a su público”. El perfil del espectador -60% son mujeres y 40% hombres- responde a personas que residen mayoritariamente en Valencia, con una edad media de 41 años, con estudios universitarios, empleado en activo y con ideología progresista. Respecto a la relación de hábitos de asistencia, las estadísticas desprenden que dos tercios de los encuestados ya habían asistido al festival en ediciones anteriores y el tercio restante son nuevos espectadores, lo que pone de relieve, ha explicado Cuadrado, “que el festival sigue atrayendo y creando nuevos públicos”. Además, el 50% de los asistentes “son fieles al festival porque son los que han asistido a más de tres o cuatro ediciones”.

Asimismo ha desvelado que la calificación o nota media que los espectadores dieron al festival fue de 8,62, “lo que supone casi un sobresaliente”. Resulta también muy alta la intención de volver al festival en la próxima edición, “mostrando el enorme grado de satisfacción del público asistente”. Junto a ello, el 96% de los espectadores del festival aseguraron tener la intención de recomendarlo a sus conocidos, amigos y familiares. Y otro dato destacable también, ha concluido el profesor, es que los motivos principales de asistencia al festival están dirigidos principalmente a “conocer más sobre otras culturas o realidades, ayudar a construir un proyecto, la solidaridad con el barrio del Cabanyal, el compartir una experiencia y la proximidad a los artistas en las representaciones”.

Cabanyal Íntim es un festival organizado por Francachela Teatre, patrocinado por el Institut valencià de Cultura, Caixa Popular, el Vicerrectorado de Cultura e Igualdad de la Universitat de Valencia y con la colaboración del Teatre El Musical, La Mutant, el Centre del Carmen, la EMT y Tyris.

Las entradas saldrán a la venta online el próximo 28 de abril en  www.notikumi.com

Prensa Cabanyal Íntim Marta Borcha: 607-982272 prensacabanyalintim@gmail.com

Cabanyal Íntim presenta la seua 8a edició amb una valoració excel·lent del seu públic

La 8a edició, programada del 10 al 20 de maig comprèn prop de 30 propostes escèniques, 20 d’elles estrenes absolutes

València, 24 d’abril. El Festival Cabanyal Íntim alçarà el teló el pròxim 10 de maig amb una extensa programació que pretén submergir a l’espectador en el territori de la Memòria, lema de la seua vuitena edició, a través de les arts escèniques més experimentals. Amb una qualificació pròxima a l’excel·lent per part del públic, el festival segueix fidelitzant i captant a nous públics, incorpora enguany nous espais íntims, la llengua de signes en alguna representació i consolida la quarta entrega de Territori Performance.

Així ho ha desvelat hui l’equip de Cabanyal Íntim –Isabel Caballero, Jacobo Julio, Marta Borcha, Llanos Godes Medrano y Jéssica Martínez- en una roda de premsa celebrada en l’Aula Magna de La Nau-Universitat de València, moderada per Antonio Ariño, vicerector de Cultura i Esport de la Universitat de València i en la que també ha participat Manuel Cuadrado, professor del Departament de Comercialització i Investigació de Mercats de la Facultat d’Economia de la Universitat de València i Jose María Company, director del Departament de Màrqueting de Caixa Popular. L’acte s’ha iniciat amb una actuació de la companyia valenciana de María José Peris, Cent i la mare, com un aperitiu escènic del seu espectacle Ombres, l’estrena de la qual acollirà el festival.

El Refugi antiaeri del Grau i altres espais singulars

Els espectadors de la vuitena edició festival podran gaudir enguany, com ha desvetllat l’equip del festival, “d’una suggeridora programació multidisciplinària que bussejarà en la Memòria en el seu sentit més ampli amb propostes que exploren en la memòria familiar, personal, col·lectiva, històrica, política, artística o la memòria lligada a la malaltia”. I ho faran a través de 10 peces breus de curta durada (30 min), 4 peces llargues (60 min), 2 obres infantils i familiars, una sessió doble de dansa dins de l’espai Dansa Mutant, 3 Íntims a la nit, al que se sumen les 7 accions d’art en viu de Territori Performance i un Íntim al Mercat. Al costat de la programació s’oferiran també 2 passejos molt particulars que mostraran el barri des d’enfocaments molt diferents i una sèrie d’activitats paral·leles i gratuïtes amb taules de debat, accions col·lectives, classes obertes, lectures poètiques, etc.

A la intimitat de les cases del Cabanyal -llars que es converteixen cada any durant el festival en escenaris en els quals es representen les diferents propostes multidisciplinàries- se sumen enguany nous espais íntims. Exemple d’açò és el Refugi Antiaeri del Grau, espai de protecció arqueològica i bé de rellevància local (brl), que es convertirà durant el festival en una emissora de radio amb públic en directe que ens traslladarà a 1937 amb Amparito te ampara, d’Antonia Bueno, programa en el qual coneixerem les reflexions de la societat del moment mentre fora sonen les alarmes per l’amenaça imminent de les bombes.

El Centre Especial d’Atenció als Majors CEAM serà el lloc en el qual es representarà Iaios, espectacle de Edu Borja i Teatre de Marionetes que recrearà, amb motiu de la celebració del Dia de l’Ancià, la vida de les persones en una residència, el seu sentit de l’humor i les seues ganes de viure. El Mercat del Cabanyal es convertirà per la seua banda en un gran escenari en el qual coneixerem a tres divertits personatges que interactuen amb el públic a través del joc teatral, les cançons i el ball, per a obrir-nos el bagul dels seus records amb el espectacle itinerant les Marujas, varices i raíces.

En aquesta 8a edició se suma també al festival La Mutant, espai que acollirà un programa doble de dansa: El Síndrome de Ausencia Inducida, de La Casa Amarilla i Trampantojo, d’Abel Martí Belda. Espais nous també són el Espai Miss Panamà, que acollirà Piedra i encrucijada, de la Compañía Hongaresa de Teatro, amb text i interpretació de Paco Zarzoso; i l’Estudi Intermitent que servirà d’escenari perquè Lü de Lürdes i Carlos Alcolea emocionen al públic familiar amb les històries de Nada es verdad ni mentira. El festival repeteix enguany dos espais molt emblemàtics per al barri com son el Col·legi Santiago Apòstol i la Societat Musical Poblats Marítims, entre uns altres.

Novetat d’aquesta vuitena edició és la introducció del llenguatge de signes en un dels espectacles. Els espectadors amb discapacitat auditiva podran seguir la proposta amb la qual l’artista bilbaina Olatz Gorrotxategi arriba per primera vegada al Cabanyal Íntim: 43º13’44’’N, un quadern de bitàcola que mostra el resultat del procés de cerca de l’autora en la memòria familiar i col·lectiva.

Per la seua banda, Territori Performance es consolida amb la seua 4a edició com l’espai d’experimentació i avantguarda escènica de la ciutat de València. Un contenidor humà d’accions performatives i efímeres que alliberarà el seu art en les entranyes del Teatre El Musical en una sessió contínua de 3 hores ininterrompudes protagonitzades per 7 artistes i/o col·lectius procedents de la geografia nacional i internacional.

I per a calfar motors, el Festival Cabanyal Íntim ofereix avui dimarts per la vesprada un acte pre-festival en el qual podrem veure Salt, un espectacle en el qual la companyia valenciana Fil D’Arena s’endinsa a través del teatre, la dansa i el circ en l’univers de la dona refugiada i cosificada que s’enfronta a una societat mercantil on el cos es converteix en un objecte més que vendre. Serà a les 20:00h en el Claustre del Centre Cultural La Nau de la Universitat de València i l’entrada és gratuïta.

Estudi de públic Cabanyal Íntim 2018

Fruit d’un conveni de col·laboració entre el festival i la Universitat de València, en l’acte s’han desvelat també els principals resultats de l’Estudi de Públic Cabanyal Íntim 2017 en el que s’analitza els hàbits culturals i la valoració del festival de la passada edició, a la que van acudir prop de 8.000 espectadors, i les dades de la qual arreplega el llibre Marketing Culture and the Arts (2018), de venda mundial.

Com ha desvelat el coordinador d’esta investigació, el professor Manuel Cuadrado, del Departament de Comercialització i Investigació de Mercats, l’edició del 2017 va estar caracteritzada no sols per una major programació enfront d’altres edicions sinó per una millora en el model de gestió, caracteritzat pel desenrotllament de noves pautes de finançament i comunicació i pel desenrotllament d’una investigació de mercats per a conéixer millor al seu públic. El perfil de l’espectador -60% són dones i 40% hòmens- respon a persones que resideixen majoritàriament a València, amb una edat mitjana de 41 anys, amb estudis universitaris, empleat en actiu i amb ideologia progressista. Respecte a la relació d’hàbits d’assistència, les estadístiques desprenen que dos terços dels enquestats ja havien assistit al festival en edicions anteriors i el terç restant són nous espectadors, la qual cosa posa en relleu, ha explicat Cuadrado, “que el festival continua atraient i creant nous públics”. A més, el 50% dels assistents “son fidels al festival perquè són els que han assistit a més de tres o quatre edicions”.

Així mateix ha desvelat que la qualificació o nota mitjana que els espectadors van donar al festival va ser de 8,62, “el que suposa quasi un excel·lent”. Resulta també molt alta la intenció de tornar al festival en la pròxima edició, “mostrant l’enorme grau de satisfacció del públic assistent”. Junt amb això, el 96% dels espectadors del festival van assegurar tindre la intenció de recomanar-ho als seus coneguts, amics i familiars. I una altra dada destacable també, ha conclòs el professor, és que els motius principals d’assistència al festival estan dirigits principalment a “conéixer més sobre altres cultures o realitats, ajudar a construir un projecte, la solidaritat amb el barri del Cabanyal, el compartir una experiència i la proximitat als artistes en les representacions”

Cabanyal Íntim és un festival organitzat per Francachela Teatre, patrocinat per l’Institut Valencià de Cultura, Caixa Popular, el Vicerectorat de Cultura i Igualtat de la Universitat de València i amb la col.laboració del Teatre El Musical, La Mutant, el Centre del Carmen, l’EMT i Tyris.

Les entrades eixiran a la venda online el pròxim 28 d’abril en www.notikumi.com

Tota la programació en cabanyalintin.com

Prensa Cabanyal Íntim Marta Borcha: 607-982272 prensacabanyalintim@gmail.com



Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.plugin cookies

ACEPTAR
Aviso de cookies
Visit Us On FacebookVisit Us On YoutubeVisit Us On TwitterVisit Us On Instagram